The Untitled #1


Maaf kawan,
Andai hari ini tiada istimewa

Maaf kawan
Untuk kuujar sahabat padamu
kurasa tiada perlu
kerana rasa itu sudah lama berlalu

Maaf kawan,
Kerana andai engkau mencariku,
Tak mungkin kautemui aku yang dulu
Kerana lewat perpisahan itu aku sudah bisa menghalau nafsu
yang kerap membisik cinta-kasih padamu

Maaf kawan,
Pada janji yang aku lupai
Pada rasa yang lama mati
Pada rindu yang kukubur sepi

Maaf kawan,
Kerana kita sudah tidak punya kenangan
Yang telah pantas aku lemparkan

Maaf kawan,
Andai esok, lusa atau bila-bila
Hari ini datang lagi dan aku masih seperti ini
Kerana semalam adalah kisah yang sudah lama lari.

Manchester, April 7 2006.

3 comments

Leave a Reply

